Τρίτη 27 Μαΐου 2025

 ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 

ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΙΝΟ 1 

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ: Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης.

ΕΠΙΠΕΔΟ: Nηπιαγωγείο

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Φροντίζω το περιβάλλον

ΖΗΤΗΜΑ /ΘΕΜΑ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑΣ: Προστασία από φυσικές καταστροφές, ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων


Σύντομη περιγραφή

Σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση και οργάνωση της

προστασίας των μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της

 ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.

 Σχεδιάζουν και

οργανώνουν μια εργαλειοθήκη με αντικείμενα χρήσιμα σε

 περίπτωση φυσικής καταστροφής. Διαχέουν και ευαισθητοποιούν

 τη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα προκειμένου να

δημιουργηθούν εργαλειοθήκες σε διάφορους χώρου


Μάθημα ή Θεματική Ενότητα/Τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται


Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Τομέας εργαστηρίου δεξιοτήτων: Φυσικές καταστροφές

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

·       Να αναγνωρίζουν περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όπως σεισμός, πυρκαγιές και πλημμύρες

·       Να οργανώνουν τρόπους προστασίας τους σε περίπτωση φυσικών καταστροφών

·       Να ευαισθητοποιούν και άλλα μέλη της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για την προστασία τους σε περίπτωση κάποιας φυσικής καταστροφής.

Πεδίο Υλοποίησης

Σχολική αίθουσα και χώρος φύλαξη του κουτιού πρώτων βοηθειών

στο σχολείο, σταθμός πυροσβεστικής.

Φάσεις Υλοποίησης

Διερεύνηση [(1) διδακτικές ώρες]

Αφόρμηση για τη δράση έδωσε το εργαστήριο δεξιοτήτων για τις

 φυσικές καταστροφές όπως σεισμός, πλημμύρα, πυρκαγιά. Τα

παιδιά έμαθαν για τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και πόσο

σημαντικό είναι να μπορούμε να προστατευθούμε. Συζητούν με τη

 νηπιαγωγό αν υπάρχει κάποιο κουτί με χρήσιμα αντικείμενα για

έκτακτη ανάγκη και πως μπορούμε να αποκτήσουμε ένα.

Προετοιμασία/Σχεδιασμός [(1) διδακτικές ώρες]

Με το ερώτημα «Τι θα μπορούσαμε εμείς να κάνουμε, για να

 προστατευτούμε στην περίπτωση μια τέτοιας καταστροφής;»,

λαμβάνεται η απόφαση δημιουργίας ενός κουτιού βοήθειας σε

 περίπτωση ανάγκης για την τάξη.


Οι μαθητές/τριες συζητούν από ποιους ανθρώπους και φορείς θα

 μπορούσαν να πάρουν πληροφορίες για την προστασία τους σε

περίπτωση σεισμού, πυρκαγιάς και πλημμύρας και πως θα

μπορούσαν να έρθουν σε επικοινωνία μαζί τους.

Υλοποίηση [(3) διδακτικές ώρες]

Οι μαθητές/τριες έψαξαν στις ιστοσελίδες φορέων και βρήκαν

 τηλέφωνα επικοινωνίας. Επικοινώνησαν με τον οργανισμό


Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας ΟΑΣΠ και την


πυροσβεστική οι οποίοι μας μιλήσαν για τη δουλειά τους και


 τους τρόπους

προστασίας. Μετά την επικοινωνία οι μαθητές αποφάσισαν τι να

 βάλουν στο κουτί τους, όπως φακούς, σφυρίχτρες και κονσέρβες.

Μετά από επίσκεψη στην ιστοσελίδα της Πολιτικής Προστασίας ή του

Υπουργείου Υγείας, προστέθηκαν μπουκάλια με νερό και τσιρότα. Οι

 μαθητές/τριες αναρωτήθηκαν που μπορούν να βρουν τα διάφορα

αντικείμενα για να τα τοποθετήσουν στο κουτί. Κάποιοι έφεραν

από το σπίτι τους και όσα μας έλειπαν τα αγοράσαμε.



Οι τηλεφωνικοί αριθμοί έκτακτης ανάγκης τοποθετήθηκαν στο εσωτερικό του κουτιού.


Στη συνέχεια έγραψαν στο εξωτερικό του κουτιού: «ΠΡΟΣΟΧΗ! Κουτί έκτακτης ανάγκης>>.


Μέσα στο κουτί τοποθέτησαν μια λίστα περιεχομένων για τον έλεγχο κατά διαστήματα και τη διασφάλιση ότι δε λείπει κάτι.

Επίσης, αποφάσισαν σε ποιο σημείο πρέπει να τοποθετηθεί το κουτί

προκειμένου να είναι προσβάσιμο από όλους/ες σε περίπτωση

ανάγκης.

Παίξαμε παιχνίδια σχετικά με το σεισμό στο wordwall για να

 εμπεδώσουμε αυτά που μάθαμε.



Τέλος, πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις εκκένωσης του σχολικού

κτιρίου σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς και οι μαθητές πήρα

ν βραβείο συμμετοχής στις ασκήσεις.



Επικοινωνία-Διάχυση [(2) διδακτικές ώρες]

Η δράση και το κουτί που έχει δημιουργηθεί παρουσιάστηκαν

 και στις δύο τάξεις του νηπιαγωγείου. Οι μαθητές/τριες

 δημιουργήσαν τα δικά τους κουτιά από χαρτί και τα πήραν

σπίτι τους για να τα παρουσιάσουν σε γονείς και φιλικά

 πρόσωπα προκειμένου να δημιουργηθούν κουτιά, ιδανικά σε

 όλα τα σπίτια.





Το περιεχόμενο του κουτιού μπορεί να λειτουργήσει ως

 σημείο αναφοράς για αναστοχασμό γύρω από τα θέματα της

δράσης. Για

παράδειγμα, με αφορμή τις σφυρίχτρες επανέρχεται η συζήτηση για

τη σημασία της προετοιμασίας σε περίπτωση σεισμού.

 

 

Αναστοχασμός [(1) διδακτικές ώρες]

Οι μαθητές/τριες με την ολοκλήρωση της δράσης συζήτησαν σε

κύκλο και εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους,

 μίλησαν για τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και ζωγράφισαν αυτό

 που τους άρεσε περισσότερο από την δράση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου