Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

 ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Σχολείο: 3ο Νηπιαγωγείο Αιγίου

Σχολικό έτος: 2024-2025

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Εργαλειοθήκη(toolkit)για έκτακτες περιπτώσεις

ΕΠΙΠΕΔΟ

Νηπιαγωγείο

ΖΗΤΗΜΑ/ΘΕΜΑ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑΣ

Ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων


               Σύντομη περιγραφή

Σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση και οργάνωση της προστασίας των

μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων και δη  φυσικών καταστροφών

Μάθημα ή Θεματική Ενότητα/Τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται

 

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

 

Άξονας: Φυσικές καταστροφές-Σεισμός

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

Όταν ολοκληρωθεί η δράση οι μαθητές/τριες να:

• αναγνωρίζουν περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όπως σεισμός, πυρκαγιές, πλημμύρες

• οργανώνουν τρόπους προστασίας τους σε περίπτωση φυσικών καταστροφών

• ευαισθητοποιούν και άλλα μέλη της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για την προστασία τους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης π.χ σεισμού

Πεδίο Υλοποίησης

 

Ο χώρος του νηπιαγωγείου

 

Φάσεις Υλοποίησης

 

Διερεύνηση  (1) διδακτική ώρα

 

Αφορμή για την δράση αποτέλεσε ένας μικροτραυματισμός

 

 στην αυλή του νηπιαγωγείου μας ενός μαθητή μας.

 

Χρειαζόμαστε βαμβάκι και χάνζαπλαστ .Ένα έκτακτο

 

περιστατικό . Πρέπει να έχουμε κουτί πρώτων βοηθειών με

 

όλα τα απαραίτητα που χρειάζεται μια έκτακτη ανάγκη. Σε

 

ποιο σημείο της τάξης βρίσκεται το κουτί πρώτων βοηθειών

 

και τι περιέχει ή τι άλλο θα πρέπει να υπάρχει μέσα σε αυτό.

 

 

 

 

Προετοιμασία/Σχεδιασμός [(1) διδακτική ώρα]

 

Με καταιγισμό ιδεών  και συζήτηση οι μαθητές/τριες αναφέρουν περιπτώσεις, στις οποίες θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο ένα κουτί έκτακτων αναγκών. Έχουμε ήδη αναφερθεί στο φαινόμενο του σεισμού οπότε η απάντηση ήταν αυθόρμητη. Ναι ο σεισμός χρειάζεται ένα κουτί πρώτων βοηθειών.

Με το ερώτημα «Τι θα μπορούσαμε εμείς να κάνουμε, για να 

προστατευτούμε στην περίπτωση μιας τέτοιας καταστροφής αποφασίσαμε να φτιάξουμε το κουτί πρώτων βοηθειών του σεισμού.

Ένα κουτί που θα πρέπει όμως να υπάρχει και στο σπίτι μας.

Υλοποίηση  (4) διδακτικές ώρες

·      Με τα εργαστήρια δεξιοτήτων είχαμε ήδη αναφερθεί στο σεισμό. Ενημερωθήκαμε από βιβλία και Η/Υ και για άλλες φυσικές καταστροφές

https://www.youtube.com/watch?v=UPC_VVjNIRk




  •   . Επικοινωνήσαμε με την Πυροσβεστική για επίσκεψη εκ μέρους τους                  στο νηπιαγωγείο.
  •      Μάθαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και τους γράψαμε



Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να φτιάξουμε το τσαντάκι έκτακτων αναγκών. Το φτιάξαμε με χαρτόνι και μέσα ζωγραφίσαμε ότι θα πρέπει να περιέχει. Το πήραν σπίτι τους ώστε να ενημερώσουν και τους γονείς τους




·      Όμως φτιάξαμε και το βαλιτσάκι έκτακτων αναγκών του νηπιαγωγείου. Οι μικροί μαθητές  έφεραν ότι θα πρέπει να βάλουμε μέσα. Μπαταρίες, σφυρίχτρα, φάρμακα, νερό, φακό κ.α.                                                                                            

  


Απέξω γράψαμε  ΠΡΟΣΟΧΗ- ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ και το τοποθετήσαμε σε  προσβάσιμο σημείο.



·       Κάναμε άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο.









Επικοινωνία-Διάχυση (1) διδακτική  ώρα

 

  • ·      Παρουσιάσαμε στην διπλανή μας τάξη το βαλιτσάκι έκτακτων αναγκών που φτιάξαμε.

    

·      Το παρουσιάσαμε στους γονείς ώστε να φτιάξουν κι αυτοί στο σπίτι τους.

       ·      Δόθηκε ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ στους μικρούς μαθητές μας.

 

                          ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

                        ΣΕ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

 

Απονέμεται στ………………………………………………………

 

για την συμμετοχ……………………..             στην αντισεισμική

άσκηση που έγινε στο νηπιαγωγείο μας.

 

            

 Σχ. 'Ετος:2024-2025

 

 

Αναστοχασμός  (1) διδακτικές ώρες

 

·      Όταν ολοκληρώθηκε η δράση ακολούθησε συζήτηση .

·      Τι ξέρουμε και πόσο ικανοποιημένοι είμαστε.

·      Η συζήτηση μας οδήγησε στο να φτιάξουμε ένα ποιηματάκι για τον σεισμό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου